Recents in Beach

Hayallerini Tokat;ta kaybetti

  Tokat'ta gazetecilik yaptığı dönemde, Evli ve iki çocuk Babası Turhal belediye eski baÅŸkan yardımcısı M.C.’nin, aÅŸkına karşılık vermediÄŸi gerekçesiyle kendisini vurduÄŸu için omurilik felci olduÄŸunu iddia eden 23 yaşındaki Nuran Alkan, kendi ayakları üstünde durmak için gittiÄŸi ÅŸehirden babasının kucağında döndü.Evli ve iki çocuk babası eski Turhal belediye baÅŸkan yardımcısı M.C.'nin, aÅŸkına karşılık vermediÄŸi gerekçesiyle kendisini vurduÄŸu için omurilik felci olduÄŸunu iddia eden 23 yaşındaki Nuran Alkan, kendi ayakları üstünde durmak için gittiÄŸi ÅŸehirden babasının kucağında döndü. Tokat GaziosmanpaÅŸa Ãœniversitesi Turizm ve Otel Ä°ÅŸletmeciliÄŸi bölümünde okuduÄŸu dönem yerel bir gazetede muhabirlik yapmaya baÅŸlayan 23 yaşındaki Nuran Alkan'ın hayalleri, omurilik felci kalmasıyla yarım kaldı. Evli ve iki çocuk babası eski Turhal belediye baÅŸkan yardımcısı M.C.'nin çalıştığı gazetenin ortağı olduÄŸunu ve kendisiyle iliÅŸki kurmak istediÄŸini öne süren Alkan, aÅŸkına karşılık vermediÄŸi gerekçesiyle M.C.'nin kendisini vurduÄŸunu ve omurilik felci kaldığını iddia etti. M.C.'nin 14 ay tutuklu kaldıktan sonra tutuksuz yargılanmaya devam ettiÄŸini söyleyen Alkan, M.C.'nin ifade ettiÄŸi gibi kendi kendini vurmadığını, bunu da olay yeri inceleme raporları ile kanıtladığını belirtti. Alkan, M.C.'nin kendisine ve ailesine zarar vermesinden korktuÄŸunu belirtti. Okumak için gittiÄŸi ÅŸehirden tekerlekli sandalye ile dönen Alkan, tek isteÄŸinin kendi ayakları üzerinde durmak olduÄŸunu söyledi. "GÄ°DECEĞİM GÃœN ÇEKÄ°P VURDU"M.C. ile iliÅŸki kurmadığı için sürekli ÅŸiddet gördüğünü ve tehditle karşı karşıya kaldığını öne süren Alkan, ÅŸiddet ve tehditlere dayanamayıp Ä°zmir'e ailesinin yanına dönmeye karar verdiÄŸi 29 Mayıs 2012 günü gazete ofisinde M.C. tarafından vurulduÄŸunu iddia etti. Gazete ofisinde otobüs biletlerine baktığı sırada M.C.'nin yanına gelip 'Gidiyor musun?' diye sorduÄŸunu söyleyen Alkan, hayallerinin yarım kaldığı günü ÅŸu sözlerle anlattı: "Ofise gittim eÅŸyalarımı toparlamaya. Ä°zmir'e ailemin yanına dönecektim. Çekip vurdu beni. 'Benim yanımdan ayrılırsan seni öldürürüm', 'Aramıza giren senin ailenden biri olursa onları da öldürürüm' diye tehdit ediyordu. Polise gitmek istesem, tanınan biri olduÄŸu için ilçe küçük olduÄŸu için ÅŸahıs hiçbir ÅŸey olmadan karakoldan çıkacaktı. Ä°ÅŸten ayrılmak isteyince, böyle bir ÅŸeyin mümkün olmayacağını söyledi. Bilet alıyordum gidiyor musun dedi çekip vurdu.""KENDÄ° KENDÄ°MÄ° VURMADIÄžIM KANITLANDI"KurÅŸunun sol kolundan girdiÄŸini, sol akciÄŸerini parçaladığını, ardından kurÅŸunun omuriliÄŸine kadar inerek omurilik felcine yol açtığını kaydeden Alkan, olay yeri inceleme raporlarına göre kendi kendini vurmadığını şöyle anlattı: "Hem akciÄŸerimin bir kısmını kaybettim hem de omurilik felci kaldım. YoÄŸun bakımdayken suçu benim üzerime atmış, 'Nuran kendi kendini vurdu' demiÅŸ fakat olay yeri inceleme raporunda 'Söz konusu atışın bitiÅŸik atış olmasının mümkün olmayacağı, söz konusu atışın uzak atış, yaklaşık 50 cm ve üstü olabileceÄŸi kanaati oluÅŸmuÅŸtur' deniyor. Benim kendi kendimi vurmam bu açıdan mümkün deÄŸil zaten. Åžahıs beni vurduktan sonra silahı yüksek bir yere bırakıyor. Ben zaten vurulduktan sonra yürüyemiyorum. Yaralıyken silahı getirdi bir bezle benim elime tutuÅŸturdu. Bu da raporla kesinleÅŸmiÅŸtir. Parmak izinin silah silindikten sonra bırakıldığı veya bıraktırıldığı raporlarda yer alıyor. Dava açtık, bir yıl sonra ÅŸahıs tutuksuz yargılanıyor. Åžuan dışarıda. Benim çevremdekilerden haber alıyor. Bana zarar verebileceÄŸinden korkuyorum. Åžahsın bir an önce cezasını çekmesini istiyorum.""ALTI AYLIK BEBEK GÄ°BÄ° YATAÄžA BAÄžIMLIYIM"Ãœniversite okurken gazetecilik yaptığını, hayalleri olan bir insan olduÄŸunu ifade eden Alkan, sözlerini şöyle sürdürdü: "GazeteciliÄŸe devam etmek istiyordum. Ãœniversitemi bitirmek istedim. Kendi ayaklarımın üstünde durmak istedim ama bir anda her ÅŸey deÄŸiÅŸti ve tekerlekli sandalyeye bağımlı kaldım. Bütün hayatım bitmiÅŸ vaziyette. Altı aylık bir bebek gibi yataÄŸa bağımlıyım. Sonda kullanıyorum. Bu sonda mesaneme zarar verdi, küçüldü. Åžuan böbreklerime zarar veriyor. YavaÅŸ yavaÅŸ iç organlarımı da kaybediyorum." "Ä°LK YAPACAÄžIM ÅžEY ÇIÄžLIK ATMAK" SaÄŸlığına kavuÅŸtuÄŸunda ilk yapacağı ÅŸeyin çığlık atmak ve koÅŸmak olduÄŸunu dile getiren Alkan, gün geçtikçe artan kadın cinayetleri ve ÅŸiddetle ilgili olarak ÅŸu mesajı verdi: "Türkiye'de her gün kadınlar öldürülüyor, sokak ortasında dövülüyor, engelli kalıyor. Ben bunların bir son bulmasını istiyorum. Daha 23 yaşındayım gencecik bir hayat bitti gitti. Ä°nÅŸallah bu duruma düşen son insan ben olurum. BaÅŸka Nuran'ların canı acısın istemiyorum." "BÄ°R BARDAK SUYA MUHTAÇ" Nuran Alkan'ın annesi Sürgülü Alkan ve babası Ahmet Alkan da gözyaÅŸlarına hakim olamayarak yetkililere şöyle seslendi: "Ä°ki yıldır bir bardak suya muhtaç. YataÄŸa nasıl bıraktıysak öyle kalıyor. Vücudu hep yara içinde. Allah kimsenin başına vermesin. İçimiz yanıyor. Bütün aile yıkıldık. Kemikleri erimeye baÅŸladı. Bir an önce tedavi olmasını istiyoruz. Eski Nuran deÄŸil artık. Gören ÅŸaşırıyor. Dayanacak gücümüz kalmadı. YetiÅŸtirdik, demedik ki 'Vurun, öldürün, kırın elimize verin', 'Okusunlar kazansınlar, vatana millete hayırlı olsun' dedik, ama bunlar öyle yapmadılar. Evladımı vurdular elime koydular." Nuran Alkan'ın avukatı konuyla ilgili görüş beyan etmezken, tutuksuz yargılaması devam eden M.C.'den de görüş alınamadı. Kaynak: Erbaa dan com                          turhal haberleri

Post a Comment

0 Comments